Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Competentiegericht en behoeftegericht werken staat centraal in het taalonderwijs. Het aanleren van een taal moet aansluiten bij wat de student in reële situaties zal nodig hebben. Deze nieuwe methode Nederlands voor Anderstaligen (NT2) is in die zin geïnspireerd. Het lesmateriaal is zinvol, herkenbaar en met taakverdelingen volgens rollen en talenten. De functionele taaltaken zijn gebaseerd op de taalprofielen van het Europees Referentiekader. Ze bevatten authentiek luister-, lees- en werkmateriaal. Het vertrekpunt is de context die aansluit bij reële taalgebruik situaties van de student. Het zijn afzonderlijke pakketjes die de lesgever de mogelijkheid geven te differentiëren volgens de taal- of leerbehoeften van de student. Die heeft bovendien leerversterkers (een spiekkaart, vocabulaire- en grammaticafiches) om zo veel mogelijk zelfstandig te werk te gaan. Per taaltaak is er een evaluatiefiche die de student voor zichzelf moet invullen. Deze fiche wordt samen met de lesgever bespro ...
*838.5 --- didactiek --- NT2 --- Nederlands --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2016 --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- taalkunde --- 801 --- Nederlands voor anderstaligen --- taaltaken --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Nederlands voor anderstaligen --- Didactiek --- OKAN --- onthaalklas
Choose an application
Literatuur is een onuitputtelijke bron voor gevarieerde taallessen. Veel docenten gebruiken literatuur voornamelijk om leesvaardigheid te trainen. Ook voor het verbeteren van andere vaardigheden is literatuur echter van onschatbare waarde. Actief met taalvaardigheid is een praktisch werkvormenboek waar de (aankomend) docent MVT en NT2 gelijk mee aan de slag kan. In één oogopslag is duidelijk wat er geoefend wordt en wat daarvoor nodig is. Actief met taalvaardigheid biedt uitkomst om op een speelse en actieve manier de leerlingen de vaardigheden luisteren, schrijven, lezen en spreken te laten oefenen. Aan de hand van genres als drama, poëzie, stripverhalen, detectives, sprookjes, autobiografie en media worden 60 werkvormen gegeven die taaloverstijgend zijn, waarbij de nadruk ligt op de productieve vaardigheden. Per werkvorm staat aangegeven vanaf welk ERK niveau deze is toe te passen. Dit varieert vanaf niveau A1 t/m C1. De uitgave past in de serie van Actief met Taal.Uit: www.coutinho.nl
Didactics of Dutch --- taalbeleid --- literatuur --- taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Interactief taalonderwijs --- Literatuuronderwijs --- Didactische werkvormen --- Frans --- Nederlands --- Engels --- literaire genres --- NT2 --- 456.1 --- didactiek --- Leesopvoeding --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalvaardigheid. --- Literatuuronderwijs. --- Voortgezet onderwijs. --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Teacher education. Teacher's profession --- Secondary education --- Literaire genres --- Nederlandse taal ; didactiek --- NT2 ; didactiek --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid
Choose an application
This book, written for both seasoned and novice researchers, presents a theory of what is called Basic and Higher Language Cognition (BLC and HLC), a theory aimed at making some fundamental issues concerning first and second language learning and bilingualism (more) empirical. The first part of the book provides background for and explication of the theory as well as an agenda for future research, while the second part reports on selected studies of language proficiency in native speakers, as well as non-native speakers, and studies of the relationship between literacy in a first and second language. Conceptual and methodological problems in measuring language proficiency in research on second language acquisition and bilingualism are also discussed. Further, the notion of levels of language proficiency, as rendered by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is critically examined, suggesting ways of empirically investigating a number of questions that the CEFR raises but is not capable of answering.
Psycholinguistics --- taalbeschouwing --- Research on teaching --- taalleerproblemen --- taalbeheersing --- Native language --- Language and languages --- Language acquisition --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Ability testing --- Psychological aspects --- Research --- Langues --- Langage --- Psycholinguistique --- Lexicographie --- Etudes et enseignement --- Acquisition --- 800.7 --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Study and teaching. --- Foreign speakers. --- Ability testing. --- Psychological aspects. --- Research. --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Acquisition du langage. --- Etudes et enseignement. --- Psycholinguistique. --- Lexicographie. --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Language assessment --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Language and education --- Foreign language study --- Language schools --- Native language - Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching - Foreign speakers --- Language and languages - Ability testing --- Language and languages - Study and teaching - Psychological aspects --- Language acquisition - Research --- Language and languages Study and teaching
Choose an application
Het boek is ontstaan in een project in Gent (Vlaanderen) op vier basisscholen en voorzieningen voor buitenschoolse opvang. Centraal in het project stond de thuistaal. De bedoeling van het project was om nieuwe materialen, inzichten en werkwijzen te ontwikkelen. Het project, dat wetenschappelijk werd begeleid, heeft geleid tot dit boek. Het bevat een goede mix van theorie en praktijk. In deel 1 staat de theorie centraal over thuistaal, meertaligheid en het leren van Nederlands als tweede taal. In deel 2 gaat het om het belang van een talenbeleid in een school, om samen een krachtige leeromgeving te bouwen. Deel 3, 4 en 5 gaan in op de klas, de buitenschoolse opvang en de ouders. Rijk geïllustreerd en met veel handreikingen en werkmaterialen om te werken in de praktijk. Een bijzonder goed bruikbaar boek, ook in Nederland, en een goede impuls om in het basisonderwijs actief aan het werk te gaan met taalbeleid. Op de bijgevoegde dvd wordt dieper ingegaan op de aanpak in de praktijk. © NBD Biblion - Jos Derksen
Didactics of languages --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- pedagogiek --- onderwijs --- kinderopvang --- kleuteronderwijs --- meertaligheid --- lager onderwijs --- Meertaligheid --- Taalverwerving --- Meertalig onderwijs --- Taalonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Buitenschoolse opvang --- Thuistaal --- Relatie ouder - school --- Communicatie --- Anderstaligen --- Intercultureel onderwijs --- anderstaligen --- 454.6 --- multiculturaliteit --- intercultureel onderwijs --- 474.6 --- 803.2 --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- thuistaal --- Taalbeleid --- #PBIB:+111.24 --- Anderstalige nieuwkomers --- intercultureel onderwijs (ler) --- 734 Multicultureel onderwijs --- basisonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- Sociolinguïstiek --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2019 --- secundair onderwijs --- taalvaardigheid --- didactiek van het Nederlands --- Intercultureel onderwijs. --- Taalverwerving ; kinderen --- NT2 --- Relatie school - ouder --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Didactics of Dutch --- Primary education
Choose an application
Second language acquisition --- Language awareness --- Language awareness in children --- Implicit learning --- Tacit knowledge --- Unconscious (Psychology) --- Study and teaching --- Implicit Learning --- Subconsciousness. --- Langage --- Apprentissage implicite --- Langues --- Acquisition --- Étude et enseignement --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- Language awareness. --- Acquisition du langage. --- Étude et enseignement. --- Apprentissage implicite. --- Implicit learning. --- Language awareness in children. --- Tacit knowledge. --- Unconsciousness --- Psychology --- Knowledge, Theory of --- Learning, Psychology of --- Children --- Language acquisition --- Linguistic awareness --- Metalinguistic knowledge --- Awareness --- Psycholinguistics --- Second language learning --- Study and teaching. --- Language --- Second language acquisition Study and teaching --- Second language acquisition - Study and teaching
Choose an application
Box 1 bevat volgende materialen:- handleiding- woordkaarten- cd-rom- verhaalplaten
Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlands --- Basisonderwijs. --- 371.67 --- 373.3 --- onthaalklas --- anderstalige nieuwkomers --- leerboeken --- taalontwikkeling --- basistaal --- 475.2 --- Nederlands 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- Anderstaligen --- NT2 --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands voor anderstaligen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- nieuwkomers --- Didactics of Dutch --- lager onderwijs (doelgroep) --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- taalinitiatie --- anderstaligen --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- Nederlands taalgebruik --- Lager onderwijs --- Taalverwerving --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Taalinitiatie --- OKAN --- Taleninitiatie --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Het NT2-onderwijs is de laatste jaren enorm veranderd. Dit handboek, geschreven voor (aankomende) NT2-docenten in de volwasseneneducatie, sluit aan bij de huidige ontwikkelingen en behandelt recente theoretische inzichten. In elf hoofdstukken komen zowel tweedetaalverwerving en taaldidactiek in het algemeen aan de orde als deelgebieden: woordenschat, grammatica, alfabetisering, spreken, luisteren, lezen en schrijven. Maar ook toetsing en evaluatie en ten slotte een aantal politieke, onderwijskundige en sociale aspecten van het NT2-onderwijs. Elk hoofdstuk bevat een kernwoordenlijst en vragen om voorkennis te activeren, daarnaast opdrachten, kaderteksten met extra informatie en aan het eind een samenvatting, leeswijzer en zelftoets. Op de website is aanvullende, actuele informatie beschikbaar. In totaal hebben negen universitaire experts hieraan meegewerkt, waarbij de een meer dan de ander levendige voorbeelden, concrete adviezen en vloeiende taal gebruikt. Tweede, herziene en geactualiseerde druk, met meer praktijkvoorbeelden. Leidraad voor docenten.
Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- volwasseneneducatie --- Didactics of Dutch --- Nederlands --- Adult education. Lifelong learning --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- hoger onderwijs --- volwassenenonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Didactiek van het Nederlands --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- PXL-Central Office 2019 --- Dutch language --- Study and teaching --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Luisteren --- Spreken --- Woordenschat --- Grammatica --- Lezen --- Alfabetisering --- Schrijven --- Toetsen --- Evaluatie --- Néerlandais (langue) --- Éducation des adultes --- Éducation permanente --- Didactique --- Didactique. --- Formation continue. --- Toets --- Oefening --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Gedrag --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Onderwijs --- Didactics of secundary education --- Éducation des adultes. --- Dutch language - Study and teaching --- Higher education
Choose an application
Blok 1 - 8
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- Nederlands --- spelling --- Spelling --- 475.24 --- Lager onderwijs --- 837 --- basisonderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- 475.2 --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- didactiek van het Nederlands --- taalmethodes --- PXL-Education 2016 --- PXL-Education 2015 --- taal --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Remediëring --- Evaluatie --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- lezen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Zie zo Taal is een overzichtelijke taalmethode voor het 2de tot het 6de leerjaar. De gestructureerde opbouw van de lessen biedt een herkenbaar stramien voor zowel leerkracht als leerling. Leerlingen ontwikkelen belangrijke 21ste-eeuwse vaardigheden. Als leerkracht bereid je hen zo voor om hedendaagse uitdagingen aan te gaan. Elk jaar komen vaste thema's terug, telkens vanuit een andere invalshoek. Daardoor ontdekken je leerlingen hoe rijk taal is. Bij Zie zo Taal staan betekenisvolle, leuke en functionele taken centraal. De verschillende domeinen en vaardigheden komen geïntegreerd aan bod. Leerlingen leren om strategieën te verwerven en in te zetten. Het leren van taal is telkens een interactief en sociaal proces, waarbij samenwerken essentieel is. Op die manier breng je je taallessen tot leven! De flexibele werkvormen zorgen ervoor dat je je leerlingen gericht kunt sturen. De gebruiksvriendelijke handleiding en heldere structuur helpen jou, als leerkracht, om in een oogopslag te zien hoe je de les kunt aanpakken. En dat werkt planlastverlagend!
Nederlandse taal ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 --- 373.3 --- leerboeken --- lager onderwijs --- Nederlands --- taal --- Lager onderwijs --- Taal --- 475.2 --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spreken --- luisteren --- Begrijpend lezen --- Schrijven --- woordenschat --- Technisch lezen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- 837 --- spreken --- prentenboek --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- fictie --- non-fictie --- samen lezen --- didactiek van het Nederlands --- taalmethodes --- PXL-Education 2016 --- PXL-Education 2018 --- PXL-Education 2017 --- toneellezen --- lezen --- spelling --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Toneel --- AVI-M4 --- Helden --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- AVI-M5 --- Vliegsport --- Vliegtuigen --- Parachutes --- Muziek --- Muziekinstrumenten --- Drummen --- AVI-E3 --- AVI-E4 --- Wonen --- Bouwen --- Zeeën --- Zeemeerminnen --- Zeehonden --- Circus --- Kamp --- Kanosport --- Zeerovers --- Hockey --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Taalbeschouwing --- Held --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Theater --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Vliegtuig --- Parachute --- Muziekinstrument --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Zee --- Zeemeermin --- Zeehond --- Kanovaren --- Zeerover --- Remediëring --- Evaluatie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|